Sıkça Sorulan Sorular

Kurumsal Ses Hizmetleri

1Daha hesaplı görüşmeleri nasıl sağlarım?
Sanal Santral A.Ş.’ den alacağınız kurumsal ses paketleri sayesinde, Yurtiçi ve Yurt dışında %70 e varan oranlarda tasarrur sağlarsınız.
2Kurumsal ses hizmeti alabilmek için, sizde numaram olması gerekli mi?
Hayır. Bizde numaranız olmasa da kurumsal ses hizmet paketlerimizi kullanabilirsiniz. (Bunun için gerekli evrakların tarafınızca hazırlanması gerekmektedir.)
3Kurumsal ses hizmeti alabilmek için nasıl bir alt yapı gerekmekte?
Sanal numaralar IP bazlı çalıştığından, santral yapılarınında bunu desteklemesi gerekmektedir. Bu yüzden yapınızın, Lokal bir IP Santral ya da Sanal Santral yapısı olması gerekmektedir. Çağrı merkezi işletenler içinde durum tamamen aynıdır.
4Sanal santral Kurumsal ses hizmetiyle nereleri arayabilirim.
Kurumsal ses hizmetimizle, Türkiye sınırları içinde, tüm sabit hat ve Gsm hatları, Yurt dışında da sabit ve mobil hatları en hesaplı şekilde arayabilirsiniz.

Numara Taşıma hizmeti nedir?

1Numara Taşıma hizmeti nedir?
Numara taşıma hizmeti, PSTN, ISDN-PRI gibi farklı alt yapılar üzerinden, Sanal Santral A.Ş. dışında başka bir operatörden alınan sabit telefon hizmeti kapsamında kullanılan coğrafi numara/numaraların (0212, 0312, 0232 vb. il alan koduna sahip numaralar) ve coğrafi olmayan (0850 ile başlayan göçebe numaralar) numara/numaraların Sanal Santral A.Ş.’ye taşınmasını ve sabit telefon hizmetinin Sanal Santral A.Ş.’den almasını kapsayan hizmettir.
2Numara Tahsis hizmeti nedir?
Numara tahsis hizmeti, Sanal Santral A.Ş. coğrafi numara bloklarından (0212, 0312, 0232 vb. il alan koduna sahip numaralar) ve/veya Sanal Santral A.Ş. coğrafi olmayan numara bloklarından (0850 ile başlayan göçebe numaralar) numara tahsis edilmesi suretiyle sağlanan sabit telefon hizmetidir.
3IP Santralim var, Sanal Santral Numara Taşıma ve Tahsis Hizmeti’nden yararlanabilir miyim?
Evet, IP Sntralinizi Sanal Santral omurgasına Sanal Santral tahsisli ve Sanal Santral tarafından yönetilen bir erişim hizmetiyle ilişkilendirerek, bu hizmetden yararlanabilirsiniz.
40850’li numara kullanmanın avantajları nedir?
0850’li coğrafi konumdan bağımsız numaralar son dönemlerde kurumsal şirketler ve çağrı merkezleri tarafından 444’lü numaraların yerine tercih edilmektedir. 0850’li numara kullanmanın avantajları aşağıdaki gibidir; a) 444’lü numaraların aksine 0850’li numaralarda kurulum, tahsis ve aylık sabit ücret uygulaması yoktur. b) 0850’lü numaralara gelen aramalarda 0850’li numaranın sahibine herhangi bir maliyet yansımamaktadır. c) Ücret sadece arayan kişiye aittir. d) Arayan kişinin ücretlendirmesi arayan kişinin sabit veya gsm paket dakikalarından düşmekte olduğu için herhangi bir ilave maliyet söz konusu değildir. e) 444’lü numaraların kurulum ve aylık sabit maliyetleri yüksektir. 444’lü bir numaraya bağlı olarak en az 5 adet sabit numara tanımlaması yapılması gerekir. Operatörün rastgele/sıradan vereceği 444′lü bir numara ve zorunlu olarak en az almanız gereken 5 hat için toplam 1.829 TL tahsis bedeli ödenir. (Örneğin; Sizin seçeceğiniz 444′lü bir numara ve toplam eş zamanlı 20 adet çağrı alabilmek adına almanız gereken 20 adet hat için ödeyeceğiniz toplam tutar ise 7.316 TL’dir.) Aynı zamanda bulunulan il dışından 444’lü numaraya gelen tüm aramalar için arayan kişinin yanı sıra 444 ‘lü numara sahibine de dakikası 0,105 TL (StandartHatt – Şehirdışı tarifesi) yönlendirme ücreti yansımaktadır. f) 0850 ‘li numaralar ip üzerinden hizmet almaktadır. Ip tabanlı olduğu için herhangi bir fiziksel sınırı yoktur. Yani 0850 ‘li tek bir numara üzerinden eş zamanlı olarak yüksek kapasitede çağrı alınabilmektedir. 444 ‘lü numaralar, analog (PSTN) sabit hatlar üzerine tanımlı numaralardır. 444’lü bir numaranın altında en az 5 adet sabit numara tanımlaması yapılması gerekir. 444 ‘lü bir numara üzerinden eş zamanlı oluşturulabilecek çağrı sayısını, altında tanımlı olan sabit hat sayısı belirlemektedir. (Örneğin 5 hat tanımlıysa eş zamanlı oluşacak 6. çağrı için numaranız meşgul olur.)
5İnternetim kesilirse çağrılarım ne olacak?
Sanal Santral ‘den hizmet alan firmaların, internetinin kesilmesi durumunda, yapılan sözleşme anında verdikleri sabit ya da gsm hatlara otomatik yönlendirmeleri yapılır. Böylece herhangi bir kesinti yaşanmamış olur.
6Tahsis Edilen Sabit Numara Nasıl Kullanılır?
Tahsis edilen sabit numara, VOIP (Voice Over Internet Protocol) teknolojisini kullanarak hizmet vermektedir. Numaranız internet üzerinden hizmet vereceği için ip tabanlı bir yapıya (Ip Santral, Ip Telefon, PC-kulaklık v.b.) sahip olmanız gerekir. 0850 ‘li numara tahsis etmek isteyen kurumlar ve çağrı merkezleri için Ip Santral Sistemi kullanması önerilir. Bireysel kullanımlar için numaranızı cep telefonunuza yada başka bir sabit numaranıza yönlendirebilirsiniz. Bu durumda gelen tüm çağrılar direkt olarak yönlendirilen numaraya gelecektir.
7Yeni sabit numara tahsisinin avantajları nelerdir?
* Numara almanın herhangi bir tahsis, kurulum veya abonelik ücreti yoktur. İlk kullanım maliyeti sıfırdır. (Özel numaralar dışında) * Aylık sabit ücret uygulaması yoktur. Tamamen ücretsiz bir servistir. * Size tahsis ettiğimiz yeni numaranız üzerinden eş zamanlı sınırsız çağrı alabilirsiniz. (İnternet bant genişliğinize bağlı olarak.) * Farklı projeleriniz için birden fazla numara alabilirsiniz. Size tahsis edilen tüm numaralar aranan numaranız bilgisi eşliğinde (CLD) mevcut hesabınıza yönlendirilir. * Böylelikle santralinizde aranan numaranıza göre senaryolar oluşturabilir, santralinizde birden fazla proje çalışabilirsiniz. * Tahsis ettirdiğiniz numarayı, istediğiniz mobil veya sabit numaraya yönlendirme yoluyla, Sanal Santral ya da Lokal IP Santral yapılarıyla kullanabilirsiniz.
8Numara Tahsis ye da Numara Taşımanın aşamaları nelerdir?
Öncelikle coğrafi konumdan bağımsız 0850 ile başlayan bir numarayamı ihtiyacınız var yoksa Alan kodlu bir numaramı tam ihtiyacınızı karşılayacak, buna karar vermeniz gerekiyor. Sonrasında numara bloğumuzdan bir numara seçip, bununla ilgili prosedürü tamamlamanız gerekmekte. BİREYSEL 1.Numara Tahsis ya da Numara Taşıma Formu (Islak İmzalı Olmalıdır) 2. Yetkili Kişinin Kimlik Fotokopisi veya Ehliyet (TC Kimlik numarası yazmalıdır.) 3. Adına Kayıtlı 1 Adet Fatura (Son 3 ay’ı geçmemiş olması gerekmektedir.) LİMİTED ŞİRKET, ANONİM ŞİRKET GİBİ TÜZEL FİRMALAR 1.Numara Tahsis ya da Numara Taşıma Formu (Islak İmzalı Olmalıdır) 2.Yetkili Kişinin Kimlik Fotokopisi veya Ehliyet (TC Kimlik numarası yazmalıdır.) 3.Vergi Levhası 4.Yetkili Kişinin İmza Sirküleri 5.Ticaret odasından alınmış olan “Faaliyet Belgesi”, “Ticari Sicil Belgesi”, “Oda Sicil Kayıt Sureti” ya da Türkiye 6.Ticaret Sicil Gazetesi’nde yayınlanmış olan ticaret ünvanı ilanı, ŞAHIS FİRMASI 1. Yetkili Kişinin Kimlik Fotokopisi veya Ehliyet (TC Kimlik numarası yazmalıdır.) 2. Vergi Levhası 3. Yetkili Kişinin İmza Sirküleri DİĞER EK EVRAKLAR Vakıf, dernek ya da odalar için, “Dernek Tüzüğü”, “Vakıf Senedi” ya da “Kuruluş Kanunu”, Otel ve tatil köyleri için, Turizm Bakanlığı’ndan alınmış “Turizm İşletmesi Belgesi”, Seyahat acenteleri için, Turizm Bakanlığı’ndan alınmış “Seyahat Acentesi İşletme Belgesi”, Dershaneler için, Milli Eğitim Bakanlığı “Özel Öğretim Kurumları Ruhsatnamesi”, Radyo ve televizyonlar için, Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK)’ndan alınmış frekans tahsisini bildiren resmi yazı, Dergi ve gazeteler için, “derginin/gazetenin aslı” ve “Mevkute Beyannamesi Alındı Belgesi”,

Sanal Santral

1Sanal Santral kullanmak için, santral yatırımı yapacak mıyım ?
Hayır. Sanal santral hizmetinde, size zaten santral hizmeti verilmektedir. Bu yüzden böyle bir yatırım gerekmemektedir.
2Sanal Santrali kullanmam için, internet gerekli mi ?
Evet sanal santrali kullanmanız için, geniş bant internet olarak tabir edilen, adsl, kablonet,fiberoptik vb. türünden bir internet hattına ihtiyacınız vardır.
3Sanal Santrali kullanmam için, telefon hattına ihtiyacım var mı ?
Hayır. Sanal santrali kullanmak için sadece geniş band internet bağlantısı yeterlidir.
4Sizden bir şey satın almam gerekli mi ?
Kullanılabilecek cihazları bizden temin edebileceğiniz gibi var olan cihazlarınızı (ya da ücretsiz yazılımlarla da) kullanabilirsiniz..
5Kendi sabit hat numaramı kullanabilir miyim ?
Evet. Sanal santral sistemimizde var olan sabit hat numaranızı kullanmaya devam edebilirsiniz. Bu işlem sonunda sabit hatlar için sabit ücret ödemeye de son vermiş olursunuz.
6Numaramı sayısal hatta taşırsam, ne avantajlarım olacak ?
Sabit hattınızı sayısal hatta taşıdığınızda, * Anlık onlarca görüşme yapabilir ve böylece numaranızın meşgul çalmasının da önüne geçebilirisiniz. * Sabit hatlar için ödediğiniz sabit ücreti ödemezsiniz. * Anlık onlarca arama yapabildiğiniz için, ücretli sunulan PBX hizmetine de gerek duymazsınız.
7Numaram yok. Siz tahsis edebiliyor musunuz ?
Evet. Eğer kendi numaranız yoksa, tarafımızca istediğiniz sayıda hat tahsisi yapılabilir. Üstelik aylık sabit ücret ödemenize de gerek kalmadan.
8Tek bir numara hattı almam yeterli mi ? PBX e ihtiyacım var mı ?
Kendi hattınız olsun, bizim tahsis ettiğimiz hat olsun tüm dijital hatlarda anlık karşılıklı ortalama 100 çağrı yapabilirsiniz. Bu sayıda da hat zaten bulundurulamayacağı için, artık PBX mantığı da tarihe karışmıştır. Tek bir hat alıp sanal santralinize tanımladığımızda, gelen giden tüm çağrılar bu tek hattınız üzerinden çalışacaktır. (başka bir değişle her bir sayısal hat eski sistem 100 hatlı analog bir pbx sistemine eşdeğer gibi düşünebilirsiniz)
9Sabit hat ile sayısal hattın, teknik olarak ne farkı var ?
Teknik olarak, sabit hatta anlık bir görüşme yapılabilmektedir. Sayısal hatta ise anlık 100’ e varan görüşme sayısına ulaşılabilmektedir.
10Sanal santralde firmama özel karşılama ses kaydı olacak mı ?
Evet. Sanal santral sistemine her abone olan kullanıcıya geçici süre için genel bir ses kaydı verilir. Sonrasında size özel ( firma özellikleri, dahili hat bilgilerini içeren) ses kaydı yapılarak sisteme eklenir. Bu ses kayıtları, stüdyolarda profesyonel seslerce hazırlanmaktadır.
11Cevaplanmayan aramalar ne oluyor ?
Cevaplayamadığınız aramalarda, sanal santral ses kayıt alma sistemini devreye sokar ve arayanın mesajını kaydedip, mailinize gönderir. Sizde, maile ulaşabildiğiniz her noktadan, ses kayıtlarınızı dinleyebilirsiniz. Ses kayıtlarına, sanal santrali arayarak ta ulaşabilirsiniz. * Arayanların mesaj bırakma sistemi isteğe bağlıdır. Tarafınızca istenen dahili hatlarınız için yapılmaktadır.
12Dahili hatlarım aynı binada mı olmak zorunda ?
Hayır. Sanal santralin en büyük güzelliği de buradadır. Dahili hatlarınız aynı binada olabileceği gibi, farklı şehirlerde, hatta farklı ülkelerde de olabilir. Dahililer sabit olabileceği gibi mobil de olabilmektedir. * Mobil aboneler, wi fi ya da 3g olan ortamlarda, cep telefonlarındaki yazılımlar ile sisteme dahil olabilmektedirler.
13Ben çok arama yapmıyorum. Müşterilerimin bana ulaşması için sanal santral kullanabilir miyim ?
Elbette kullanabilirsiniz. Numaralarınız tanımlanır, size özel senaryo sisteme girilir ve kullanmaya başlarsınız.
14Tüm dahili telefon görüşmelerimin kaydedilmesi sağlanabilir mi ?
Evet. Tüm görüşmeler ya da sadece belirli dahililerinizin konuşmaları kaydedilebilir.
15Hattımı sayısala taşıyınca, sabit ücret ödemeye devam edecek miyim ?
Sayısala hattınızı taşıyınca ödemekte olduğunuz sabit ücretleri artık ödemesiniz.
16Çalışma saatleri dışında ya da tatillerde farklı yönlendirmeler olabilir mi ?
Evet. Mesai bitimlerinde, tatil dönemlerinde ya da belli saat dilimlerinde farklı santral senaryoları yapılabilmektedir. Örneklemek gerekirse, mesai sonrası “firmamız mesai saatleri dışındadır” ses kaydı devreye girebilceği gibi istediğiniz herhangi bir numaraya da yönlendirilebilir.
17Yönlendirme ya da sizin üzerinizden yapılan aramalarda ücretleriniz nasıldır ?
Bizim verdiğimiz hizmetlerin başında, hesaplı telefon görüşme hizmeti gelmektedir. Bu yüzden sanal santrali kullandığınız sürece tüm görüşmeleriniz en ekonomik şekilde gerçekleşecektir. Fiyatlarımız için tıklayınız.
18Benim birden fazla hattım var, tümünü sisteme dahil edebilir miyim ?
Evet. Sisteme istenen sayıda dış hat eklenebilir. İstenen dış hatlarda, istenen dahililerin çalması, istenen dahili ya da ceplere yönlendirilmelerin yapılması mümkündür. İstenirse özel gruplamalar yapılıp ( muhasebe, pazarlama, teknik servis vb.) numaraların bu gruplarda çalmasıda sağlanabilir. Sizin isteğinize uygun senaryonun belirlenmesinin ardından size özel sistem aktif edilir.
19Sisteminizi sadece ip telefonlarla mı kullanabilirim ?
Sistemimizi ip telefonlar dışında analog telefonunuzla kullanabileceğiniz ip telefon adaptörleri ile, softphone olarak tabir edilen bilgisayarınıza ya da cep telefonunuza ücretsiz kurulabileceğiniz yazılımlarla kullanabilirsiniz.
20Sadece firmalar mı sanal santral hizmetinden faydalanabilir ?
Biz bu hizmeti kişisel kullanımdan, küçük ya da orta ölçekli firmalara kadar vermekteyiz. Örneğin home office çalışan bir kişiden, avukatlık bürolarına ya da farklı lokasyonlarda call center hizmeti veren bir firmaya kadar herkes sanal santralin abonesi olabilmektedir. Kısacası bizimle bağlantı kurmanız durumunda, size özel, esnek bir senaryo ile çalışmaya başlayabilirsiniz.
21Fax hizmetini sizden alabilir miyim ?
Sanal Santral şu an itibariyle gelen fakslarınızı alıp, mailinize iletme hizmetini vermektedir. Bu hizmeti istemeniz durumunda, size fax alımı için bir numara tahsisi yapılır. ( Ya da sizin bir hattınız dijitale taşınır.) Sonrasında, fakslarınız takip etmek istediğiniz mail adresine yönlendirilir. Bu size ofise bağlı kalmadan her ortamda fakslarınıza ulaşma özgürlüğünü verecektir. *Fax gönderim hizmeti ile ilgili çalışmalarımız sürmektedir. Şu an için fax gönderim hizmetini verememekteyiz.

Toplu SMS Hizmetleri

1Gönderdiğim toplu sms te istediğim başlığı (originator) yazabilirmiyim?
Evet. Boşluklar dahil 11 karakteri geçmemek üzere size ait olduğunu ya da kullanma yetkiniz olduğunu belgeliyebildiğiniz sürece, şirket ismi, web site ismi, markanız ya da kendi adınızı başlık olarak seçebilirsiniz.